איך השיווק הטכנולוגי מסייע בעת פתיחת עסק

איך תוכלו להיעזר באמצעים טכנולוגיים שונים כדי לקדם עסק צעיר או עסק שרק זה עתה נפתח?

אם אתם מתכוונים לפתוח עסק חדש בתקופה הקרובה, או שיש לכם עסק צעיר מאוד, אתם בוודאי מתלבטים מהי הדרך הנכונה לגייס לקוחות ולשווק אותו.

בעבר היינו מפיצים עלונים לקראת הפתיחה, מפרסמים מודעות ותולים שלטים במקום העסק או ברחובות שמובילים אליו וכל אלה היו מודיעים לקהל הלקוחות על פתיחת והקמת עסק חדש.

שיטות אלה עדיין יעילות וטובות, במיוחד לגבי עסקים “פיזיים” – אבל לרשותנו עומד היום מגוון של שיטות ואמצעים טכנולוגיים שמאפשרים לנו לפרסם גם עסקים וירטואליים.

שימוש במודעות רשת

מודעות רשת – באנרים ומודעות מילים במנועי חיפוש, באינדקסים ובאתרים רלוונטיים הם אמצעי מעולה לבשר על פתיחתו של עסק חדש.

  • במודעות אלה יש לשלב קופונים או אמצעי פרסום אחרים שימשכו קהל לחנות או לעסק בתקופת ההרצה הראשונה שלו, ומשם להמשיך בפיתוח מועדון לקוחות שיבטיח קניות חוזרות.

מודעות רשת אינן יקרות (יחסית, תלוי בסוג העסק) וניתן לכוון את עיתוי הפרסום ומקומות הפרסום, כדי לייעל אותו ולצמצם מאוד עלויות.

  • פרסום כזה תוכלו למקד אפילו כך, שימשוך קהל לבית העסק שלכם בשעות מוגדרות או מאזורים מוגדרים, וכמובן שהוא יעיל לא רק לעסק מקומי, אלא גם לעסק וירטואלי או בינלאומי.

שימוש ברשתות חברתיות

אחד האתגרים הגדולים של עסק חדש הוא ליצור מאגר לקוחות גדול ומגוון בצורה מהירה.

הרשתות החברתיות מתאימות למשימה הזו ככפפה ליד – כל מוסד ה- share בנוי בדיוק לכך.

אתם יכולים לתמרץ חברים שלכם, לקוחות בכוח ואחרים לשתף את מודעות ה’בקרוב’ שלכם או רסומים אחרים שתעלו:

– סרטון רשת קצר, שצפייה בו מובילה למשל לקופון הנחה

– תמונות מהחנות או מבית העסק, אותן תעלו תוך כדי ההכנות לפתיחה; בצורה כזו תצרו ציפייה לאירוע וליום הגדול

– קופונים או מבצעי הנחות אחרים שמדברנים גולשים לשתף, לעשות לייק לדף וכו’.

הודעות SMS, מיילים בדחיפה ודומים להם

בכפוף לחוק הספאם כמובן, אתם יכולים להשתמש בכלים אלה כדי לדרבן לקוחות להגיע אליכם בכל עת, אבל במיוחד סביב מועד הפתיחה.

גם כאן, אחד הכלים היעילים הוא להעביר קופונים או מיילים שמקנים הנחה לגולשים שיגיעו לבית העסק.

הודעות סמס ניתן להעביר ואתם יכולים גם לדרבן שיתופיות כזו רק הקפידו במיוחד על כלל אחד:

  • הקפידו שההודעות השונות שאתם שולחים הן הודעות רלוונטיות בעלות ערך אמיתי ללקוחות שלכם! אחוזי הנחה צריכים להיות משמעותיים ומתנות – מתנות ראויות.

בהצלחה!