לימודי תקשורת חזותית – לעצב את העתיד שלכם

תקשורת חזותית היא עיצוב גרפי, בו המעצב משלב טקסטים ותמונותעל מנת להעביר מסר כלשהו. כלומר הדגש הוא בעיקר על העברת המסר. החופש האומנותי של המוצר עלול להיות מוגבל, שכן על העיצוב להיות מותאם לקהל היעד, לתקציב ולמוצר עצמו.

שימושים ויישומיים

תקשורת חזותית עוזרת מאד בשיווק מוצרים ולמעשה עוזרת לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים להשתמש במוצר, וזאת באמצעות משיכת העין הלוכדת את תשומת לבם.

תקשורת חזותית באה לידי ביטוי בתחומים רבים, ולכן יש ביקוש למעצבים ולגרפיקאים בעלי תואר בעיצוב גרפי למגוון יישומים: עיצוב אריזות של מוצרים, כרזות, פרסומות, עימוד, עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב ממשקי טלוויזיה, עיצוב ממשקים למשתמש למערכות מידע, איור, וידיאו, אנימציה ועוד.

לימודים בתחום

בישראל יש מסלולי לימוד רבים בתחום התקשורת החזותית, שבמסגרתם ניתן ללמוד לימודי תעודה או לימודי תואר. ההבדל בין מסלולים אלה הוא מבחינת ההיקף והתוכן של הידע שצובר הסטודנט. לימודי תקשורת מתמקדים בהקניית כלים טכניים לשימוש בתוכנות עיצוב גרפיות בשניים או שלושה ממדים. לכל מי שמעוניין ללמוד תואר באוניברסיטה בתקשורת חזותית, העלות היא עלות אוניברסיטאית, הנעה בין 11,000 ₪ לבין 20,000 ₪ לשנה.

בעלי תואר בתקשורת חזותית יוכלו להשתלב בתעשייה כמעצבים גרפיים וכארט דירקטורים: במשרדי פרסום, באולפני טלוויזיה, בחברות אינטרנט ומדיה אינטראקטיבית ובפוסט פרודקשן.

נושאי הלימוד:

עיצוב גרפי וטיפוגרפי

עיצוב ברשת

איור

עיצוב לפרסום

עיצוב בתנועה

וידיאו

אנימציה

מדיה מודפסת

מדיה אינטראקטיבית

ועוד

מוסדות לימוד:

בצלאל

מכללת תלתן

בי”ס חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה

מכללת ספיר

מכללת אמונה

H.I.T המכון הטכנולוגי חולון

שנקר

ואחרים

הדרך להפוך למעצב גרפי

מעצב תקשורת חזותית הוא בוגר לימודי עיצוב, אחד התארים הפופולאריים כיום. כמו כל תואר, גם כאן מדובר בתחום שיש ללמוד אותו לאורך זמן ובצורה מובנית. בדומה לתארים אחרים, תואר של מעצב תקשורת חזותית נמשך כ – 4 שנות לימוד אקדמאיות ואלו שנים לא ממש פשוטות. במהלך זמן זה, הסטודנטים מתנסים בהעברת מסרים בשיטות מגוונות, ובחיפוש מתמיד אחר מוזה על מנת לייצר דרכים חדשניות לעיצוב. במקביל להתנסויות נלמדים כמובן גם כלים שמסייעים לסטודנטים לצבור ידע וניסיון של ממש בתקשורת חזותית.

גרפיקאי הוא למעשה אדם השולט בתוכנות הגרפיות ובעל יכולת ביצוע. עבודת עיצוב בתקשורת חזותית אינה רק עבודת ביצוע, כך שידע בתוכנות גרפיות אינו מספיק על מנת להיחשב למעצב תקשורת חזותית. לשם כך, חשוב שהגרפיקאי יהיה גם מסוגל ללמוד מה המסר אותו יש להעביר ולהעביר אותו באמצעות הכלים העומדים לרשותו – בניית קונספט ומימושו מבחינה עיצובית.