שיווק טכנולוגי – העתיד כבר כאן

עולם העסקים של שנות האלפיים הינו עולם דינאמי ומהיר הנתון בכל רגע לתנודות ולשינויים, רווי ברעיונות, מיזמים ומוצרים חדשים. זאת בעקבות התפתחותן של טכנולוגיות מתקדמות החודרות מידי יום לשווקים המקומיים והבינלאומיים. כל השינויים הללו יצרו ביקוש רב עבור בוגרי מסלול שיווק טכנולוגי, הנלמד כיום במסגרת לימודי תואר ראשון במגוון מוסדות להשכלה גבוהה. על מנת לעסוק בשיווק טכנולוגי, על המעוניינים להיות לכל הפחות בעלי תואר ראשון. כמובן שניתן להמשיך ללימודי תואר שני על מנת להתפתח לדרגות ניהוליות או על מנת להתקבל למשרות מחקריות בתחום האקדמיה.

מהו בדיוק שיווק טכנולוגי

כאמור, השווקים המודרניים מוצפים תדיר במוצרים טכנולוגיים מתקדמים, ומה שנחשב היום לשיא החדשנות עשוי להיות בעוד מספר חודשים ארכאי ומיושן. על מנת לעמוד בקצב המהיר, וכדי לנצל את השינויים הטכנולוגיים הקיימים והאפשריים, יש צורך באסטרטגיות שיווקיות חכמות הנרכשות במסגרת לימודי שיווק טכנולוגי. תחום זה מאפשר לחברות לעמוד בקצב ההתפתחויות במישור העסקי והטכנולוגי, ומעניק להן את היכולת להמירן למונחים שיווקיים וכלכליים העדכניים לאותו הרגע.  אולם על מנת שהחברות הללו יכולו להיות מעודכנות עליהן להחזיק באיש שיווק שמבין ויודע לקרוא את המפה העסקית בכל רגע נתון.

תוכנית הלימודים

שיווק טכנולוגי הינו מסלול לימודים חדשני שנועד להכשיר אנשי שיווק להתמחות בטכנולוגיות, במוצרים ובשווקים עתירי ידע, ולהקנות להם ידע מעמיק ומקיף בכל תחומי השיווק העכשוויים. הלימודים מספקים ידע וכלים הנוגעים לאפשרויות השימוש והשיווק של מוצרים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וכן היכרות עם הפיתוחים העדכניים בשווקים השונים. לימודים אלו עוסקים בתחומים רבים ומגוונים, ביניהם ניהול ושיווק, הון סיכון, יזמות טכנולוגית, כתיבה מדעית, ניהול פיננסי, חשבונאות, ניהול פרויקטים , מימון, מחקר ופיתוח, פרסום, כלכלה, מסחר, חקר ביצועים, שיווק  בינלאומי, אלגברה לינארית, ניהול משאבי אנוש, אסטרטגיות שיווקיות, תקשורת שיווקית, מערכות מידע ,מערכות הפצה, לוגיסטיקה, שימושי מחשב, הסתברות, ביוטכנולוגיה, תזמון ייצור, איכות הסביבה וטכנולוגיה, תקני איכות, פטנטים,  מסחר אלקטרוני, שיווק באינטרנט ושיווק סלולארי.

אפשרויות התעסוקה

בוגרי מסלול שיווק טכנולוגי יוכלו להשתלב במשרות בכירות במקומות תעסוקה יוקרתיים, כדוגמת חברות הייטק, סטארט אפים, תעשיות עתירות ידע, תעשייה רפואית, תעשייה ביטחונית וחברות הפרסום השונות. זאת במגוון תפקידים כיועצי ומנהלי שיווק טכנולוגי.