תואר במנהל עסקים ושיווק

בעשורים האחרונים תחום השיווק והפרסום שינה פניו ללא היכר, לא רק בתעשיית התקשורת והטלוויזיה כי אם עם בתחומים שונים. כגון העולם העסקי. למעשה כיום, כל חברה, גוף או ארגון השואפים למינוף ולהצלחה כלכלית נדרשים לאנשי שיווק, ומלבד זאת מדובר בידע בסיסי הנחוץ בימינו לכל מנהל. זאת על מנת שהעסק יוכל להרחיב את כמות לקוחותיו ולהגיע לכמה שיותר לקוחות חדשים דרך עולם הפרסום והשיווק. התפיסה הכלכלית המובילה כיום גורסת כי ארגונים וחברות הינם יחידות כלכליות, אשר נועדו לספק שירותים ומוצרים שישביעו את רצון הלקוחות, ומתוך כך יעלו ויגדלו רווחי העסק. זאת ניתן לעשות בעזרת אמצעי שיווק מתקדמים וחכמים, הכוללים קידום מכירות, בניית תדמית לעסק ומיתוגו, ופריצה לשווקים חדשים. מגמה זו מובילה בין היתר לביקוש גובר עבור בוגרי מנהל עסקים בעלי התמחות בשיווק.

למי מיועדים לימודי מנהל ושיווק

לימודי שיווק ומנהל מיועדים למגוון אנשים ובעלי תפקידים:

  • אנשים המעוניינים לעבוד במשרות ניהול הנוגעות לתחומי השיווק השונים, כדוגמת פרסום ותקשורת.
  • מנהלים המעוניינים להרחיב את הבנתם וידיעותיהם בתחום השיווק.
  • אנשי שיווק המעוניינים להתקדם למשרות ניהול בכירות.

תכני הלימוד

לימודי התואר הראשון במנהל עסקים ושיווק מורכבים ממגוון גדול של קורסים, הכוללים בין היתר:

  • לימודי שיווק – שוק קמעונאי, מחקרי שוק, אסטרטגיות שיווקיות, שיווק באינטרנט, תפעול השיווק, מודיעין שיווקי, התנהגות צרכנים, שיווק גלובאלי, ניהול ערוצי שיווק, תוכניות שיווק, ניהול מוצרים, חקר שווקים, שיווק בינלאומי, שכנוע והבעה, פרסום ושיווק, קופירייטינג , מיומנויות מכירה וניהול תקשורת שיווקית.
  • לימודי מנהל עסקים – כלכלה, לימודי חשבונאות, סטטיסטיקה, שיווק ומימון, ניהול משא ומתן, תורת המשחקים, התנהגות ארגונית, קבלת החלטות, יישומי מחשב, ניהול תפעול, אתיקה ופסיכולוגיה ארגונית.
  • שיווק בינלאומי- השפעות של השיווק הגלובלי על חברה לוקאלית לצד הבנה של שווקים שונים ברחבי העולם.

אפשרויות תעסוקה

קיימות אפשרויות תעסוקה רבות עבור בוגרי תואר במנהל עסקים, כמובן שהדבר תלויי ביכולותיהם של בוגרי התואר כמו גם בשאיפותיהן הקרייריסטיות. זאת מאחר והם יכולים להשתלב הן במגזר העסקי והן במגזר הציבורי בשלל משרות, כדוגמת חברות פרסום, משרדים ממשלתיים, רשויות מקומיות וחברות מסחריות. זאת בתפקידם מגוונים כדוגמת מנהלי מכירות, מנהלי שיווק בינלאומי, מנהלי שיווק, מנהלי ייצוא וייבוא, מנהלי פרסום, מנהלי קידום מכירות, מנהלי מותגים, קופירייטינג, ניהול תקשורת שיווקית, אנשי מחקר, מנהלי קשרי לקוחות, מנהלי לקוחות, מנהלי מוצרים ויועצי שיווק.